• Latest news

Թավջութակ նվագելը ուղեղի վրա բարենպաստ է ներգործում

14 հունիսի, 2018  21:00

Կանադացի գիտնականները կատարել են երկարաժամկետ ֆՄՌՏ հետազոտություններ, որոնց ընթացքում սքաների վրա պառկած կամավորներին սովորեցրել են թավջութակ նվագել: Նրանք պարզել են, որ ուսումնառության ընթացքում բարելավվում են գլխուղեղի լսողական եւ շարժողական հատվածների ֆունկցիոնալ կապերը: Նրանք հայտնում են, որ նման պլաստիկությունը կախված չէ սովորելու հաջողություններից, պայմանավորված է հենց մարզումներով:

Երաժշտական գործիքներ նվագելը պահանջում է լսողական եւ շարժողական համակարգերի արդյունավետ աշխատանք, որը լավանում է ժամանակի եւ փորձի ընթացքում, սակայն մինչեւ հիմա վերջնականապես պարզ չէ, թե հատկապես ինչպես:

Այն, թե լսողական եւ շարժողական բաժինների միջեւ կապերի պլաստիկությունն ինչպես է կարգավորվում թավջութակ նվագել սովորելիս, որոշել է պարզել Մաքգիլի համալսարանի Մոնրեալի նեւրոլոգիական ինստիտուտի գիտնականների խումբը՝ Ռոբերտ Զատորեի ղեկավարությամբ: Նրանց հետազոտությանը մասնակցել է 13 կամավոր, որոնց մեկ ամիս շաբաթական երկու անգամ սովորեցրել են ՄՌՏ-թավջութակ նվագել՝ երաժշտական գործիք, որը ստեղծվել է ոչ մագնիսական եւ չհաղորդակցող նյութերից (ապակեթելից, փայտից, պլաստիկից եւ աղելարից), որի հնչյունը գրանցվում է լարերին ամրացված 2 օպտիկական սենսորներով եւ միաժամանակ հաղորդվում է նվագողի ականջակալներին:

Ուսումնառության ժամանակ մասնակիցները պառկած էին հատուկ ստվարաթղթե կառուցվածքի վրա, որը նմանակում է իսկական ՄՌՏ-սքաները: Բուն սքանավորումը կատարվել է 3 անգամ՝ մինչեւ սկսելը, սկսելուց մեկ շաբաթ հետո եւ ուսումնառությունն ավարտելիս: Կամավորները ֆՄՌՏ փորձի ժամանակ պետք է կա՛մ ինքնուրույն նվագեին գործիքի վրա, կա՛մ պարզապես լսեին սովորած մեղեդիները: 

Թավջութակ նվագել սովորելու արդյունվետությունը գնահատել են՝ հաշվելով կատարած սխալների քանակությունը:

Ուսումնառության արդյունքում մասնակիցները սկսել են ավելի քիչ սխալներ անել ինչպես տեմպի, այնպես էլ բարձրության առումով։ Սովորած մեղեդիների պասիվ ունկնդրման ժամանակ շարժողական եւ ձախ գագաթային գոտիների ակտիվությունը նկատելիորեն մեծացել է (p < 0,004)՝ ուսումնառության ընթացքում փորձի առաջին օրվա համեմատությամբ։ Ժամանակի ընթացքում եւ թավջութակ նվագելու փորձի ձեռքբերմանը զուգահեռ ֆունկցիոնալ կապերի զգալի աճ (p = 0,06) է նկատվել թիկնային լսողական-շարժողական ուղիների հատվածների միջեւ՝ լրացուցիչ շարժողական գոտու, լսողական կեղեւի եւ ձախ գագաթնային գոտու։

Հետաքրքիր է, որ ֆունկցիոնալ կապերի բարելավումը կապված չէր նվագի ճշգրտության հետ եւ տեղի է ունեցել բացառապես ուսման ակտիվ գործընթացի շնորհիվ։ Ուսումնառության անհատական հաջողություններից, սակայն, կախված է, օրինակ, հիպոկամպի ակտիվությունը, որը պատասխանատու է հիշողության եւ շարժողական վերահսկողության համար։

 

Անցկացված հետազոտությունը հերթական անգամ ցույց է տվել փորձի ազդեցությամբ ուղեղի փոխվելու հնարավորությունը։ Նման փորձի ձեռքբերման տարատեսակ բաղադրիչներն, այնուամենայնիվ, ուղեղի վրա տարբեր կերպ են ազդում. ինչ վերաբերում է թավջութակին, ապա լսողական-շարժողական նեյրոնային ուղիները լավացնում է հենց ուսման հանգամանքը, այլ ոչ թե դրա որակն ու անհատական հաջողությունները։ Ընդհանուր առմամբ, ստացված արդյունքները կարող են օգտակար լինել մանկավարժության եւ վերականգնման դեպքում։

Գիտնականների հոդվածը հրապարակվել է Proceedings of the National Academy of Sciences ամսագրում։

Հետևեք NEWS.am Medicine-ին Facebook-ում և Twitter-ում


 
  • Տեսանյութեր
 
 
  • Իրադարձությունների օրացույց
 
 
  • Արխիվ
 
  • Ամենաընթերցվածը

ամիս

շաբաթ

օր

 
  • Հետեվեք մեզ Ֆեյսբուքում
 
  • Հարցում
Տեղյա՞կ եք արդյոք, որ 2027թ.–ից ՀՀ բոլոր քաղաքացիների համար պարտադիր է դառնալու բժշկական ապահովագրությունը
Տեղյակ եմ եւ կողմ եմ
Տեղյակ եմ եւ դեմ եմ
Տեղյակ եմ, դեռեւս չեմ կողմնորոշվում
Տեղյակ չեմ, բայց սկզբունքորեն կողմ եմ
Տեղյակ չեմ, բայց սկզբունքորեն դեմ եմ
Ինձ համար միեւնույն է