Ռուս գիտնականները կատարելագործել են երեխաների աուտիզմի ախտորոշման մեթոդները

08:34   20 ապրիլի, 2024

Մոսկվայի պետական ​​հոգեբանամանկավարժական համալսարանի մասնագետները մշակել են աուտիզմով երեխաների հաղորդակցման հմտությունների գնահատման մեթոդ, որն ավելի արդյունավետ կդարձնի նման հիվանդների հետ անհատական ​​աշխատանքը։ Այս մասին ՏԱՍՍ-ին հայտնել է աուտիզմի սպեկտրի խանգարումներ ունեցող երեխաներին համապարփակ աջակցության կազմակերպման Դաշնային ռեսուրսային կենտրոնի գիտական ​​լաբորատորիայի առաջատար գիտաշխատող Ելիզավետա Դավիդովան։

«Մեր ստեղծած հաղորդակցման հմտությունների գնահատման սանդղակը նախատեսված է 3-ից 13 տարեկան երեխաների ախտորոշման համար և ներառում է երեք մոդուլ՝ հաղորդակցման հիմնական հմտություններ, տեղեկատվության փոխանակում և հասարակական հմտություններ: Այն գործիք է, որը գնահատում է թե խանգարումների դրսևորման աստիճանը, թե անհատական ​​առանձնահատկությունները: Դրա օգտագործումը կօգնի մասնագետներին և ծնողներին ավելի լավ հասկանալ աուտիզմի սպեկտրի խանգարումներ ունեցող երեխաների հետ շփվելիս առաջացող խնդիրների պատճառները և գտնել դրանք հաղթահարելու մոտեցումներ»,- պարզաբանել է Դավիդովան։

Նոր մոտեցումը ներառում է այնպիսի ցուցանիշների անհատական ​​գնահատում, ինչպիսիք են հաղորդակցվելու նախաձեռնությունը, դիմումին արձագանքելը և հաղորդակցության այլ տարրեր: Նման ախտորոշման միջոցով ստացված տվյալները օգնում են ընտրել երեխայի հետ աշխատանքի արդյունավետ ծրագիր և ավելի ճշգրիտ արձանագրել դրա արդյունքները։

Հեղինակները մեթոդը փորձարկել են աուտիզմի սպեկտրի խանգարումներ ունեցող 800 երեխաների և Ռուսաստանի 26 շրջաններում ապրող խանգարումներ չունեցող 3 հազար երեխաների մասնակցությամբ։ Աուտիզմի ախտորոշման ժամանակ օգտագործված հարցաշարերի հետ համեմատությունը հաստատել է գնահատման նոր գործիքի միջոցով ստացված արդյունքների տեղեկատվական լինելը:

Ապրիլի 2-ը աուտիզմի խնդրի իրազեկման համաշխարհային օրն է։ Աուտիզմի սպեկտրի խանգարումները բնութագրվում են վարքի և հաղորդակցության բազմաթիվ նշանների համադրությամբ, այդ առումով, գիտնականները ձգտում են ավելի ճշգրիտ դարձնել գոյություն ունեցող ախտորոշիչ մոտեցումները (ծնողների և մասնագետների համար հարցաշարերի միջոցով): Նոր մոտեցումը ենթադրում է ոչ միայն երեխաների մտավոր ունակությունների, շարժական հմտությունների և կենցաղում իրենց մասին հոգալու կարողության, այլև հիվանդների հաղորդակցության կառուցման տարբեր առանձնահատկությունների գնահատում։





© NEWS.am Medicine