• Latest news

Հայտնի ապրանքանիշի մանկական սննդամթերքի մեջ շաքարի անառողջ քանակություն է հայտնաբերվել

22 ապրիլի, 2024  22:12

Եվրոպական հասարակական կազմակերպությունները ուսումնասիրել են Nestlé-ի մանկական սննդի գիծը՝ պարզելով, որ սննդի հսկայի համար ոչ բոլոր նորածիններն են նույնը, գրում է Euronews-ը։

Nestlé-ի մանկական սննդի արտադրանքը, որը վաճառվում է ցածր և միջին եկամուտ ունեցող երկրներում, պարունակում է անառողջ քանակությամբ շաքար: Այս մասին պարզվել է շվեյցարական «Public Eye» ոչ կառավարական կազմակերպության և «Մանկական սնուցման գործողությունների միջազգային ցանցի» (IBFAN) փորձագետների ուսումնասիրության արդյունքում։

Նրանք նշել են, որ պարենային հսկան հիմնականում հետևում է Եվրոպայում շուկայավարման սահմանափակումներին, բայց ավելի աղքատ շրջաններում «օգտվում է գործող կանոնակարգերի թուլությունից»:

Մասնագետները ուսումնասիրել են մոտ 150 ապրանքներ, որոնք Nestlé-ն մատակարարում է ամբողջ աշխարհում։ Շվեյցարիայում, Գերմանիայում, Ֆրանսիայում և Մեծ Բրիտանիայում խանութների դարակներում հայտնված բանաձևերը և հացահատիկները քաղցրացված չէին, մինչդեռ Ֆիլիպիններում, Հարավային Աֆրիկայում և Թաիլանդում նույն անունով տուփերը պարունակում էին մեկ մատուցման համար ոչ ադեկվատ քանակության շաքար: «Այստեղ ակնհայտորեն կա երկակի ստանդարտ, որը չի կարող արդարացվել», - ասում է Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպությունից Նայջել Ռոլինսը:

Nestlé-ին բաժին է ընկնում մանկական կաթնախառնուրդի համաշխարհային շուկայի 20 տոկոսը: Նրա տնօրեններից մեկը՝ Թիերի Ֆիլարդոն, 2020 թվականին ասել է, որ 15 միլիոն երեխա կախված է ընկերության արտադրանքից։

Cerelac ցորենի շիլան և Nido կաթի փոշին աշխարհում թիվ մեկ ապրանքանիշերն են, որոնց վաճառքը գերազանցել է 2 միլիարդ եվրոն՝ 2022 թվականին: Հետազոտության հեղինակները պարզել են, որ Թաիլանդում վաճառվող վեց ամսական նորածինների համար նախատեսված Cerelac-ի մեկ չափաբաժինը պարունակում է 6 գրամ շաքար (մեկ ու կես խորանարդ մեկ չափաբաժնի համար): Գերմանիայում և Մեծ Բրիտանիայում նույն լուծվող հացահատիկները պիտակավորված են «առանց շաքարի»:

Համաձայն Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպության՝ բնական շաքար պարունակող մթերքները, ինչպիսիք են մրգերը, անվտանգ են նորածինների համար, մինչդեռ ավելացված շաքարները կարող են հանգեցնել գիրության և առողջական այլ խնդիրների: ԱՀԿ-ն խորհուրդ է տալիս նորածինների սննդակարգից բացառել ավելացված շաքարը։ Public Eye-ի զեկույցում փորձագետները հիշեցնում են, որ «շաքարի հետ շփումը վաղ տարիքում կարող է ձևավորել շաքար պարունակող մթերքների նկատմամբ ողջ կյանքի նախապատվությունը»։

1990 թվականից ի վեր աշխարհում գեր մարդկանց տոկոսն ավելի քան կրկնապատկվել է։ Նույն ժամանակահատվածում ավելորդ քաշ ունեցող երեխաների և դեռահասների տոկոսը 5-19 տարեկանների շրջանում քառապատկվել է՝ հասնելով 8 տոկոսի։

Փորձագետները նշում են, որ եթե գիրությունը ժամանակին ասոցացվում էր բարձր եկամուտ ունեցող երկրների հետ, ապա այսօր այն խնդիր է դարձել նաև ավելի աղքատ երկրների համար։ «Այս երկրները շարունակում են զբաղվել վարակիչ հիվանդությունների և սննդային անբավարարության խնդիրներով, միևնույն ժամանակ, գրանցվել է ոչ վարակիչ պաթոլոգիաների, այդ թվում՝ գիրության և ավելորդ քաշի ռիսկի գործոնների արագ աճ», - ասվում է ԱՀԿ-ում։

Public Eye-ի գյուղատնտեսության և սննդի փորձագետ Լորան Գաբերելը նշում է, որ «Nestlé-ն որոշել է շաքարավազ չավելացնել եվրոպական շուկաներում մանկական սննդի մեջ, քանի որ գիտի, թե ինչ են ակնկալում այստեղի սպառողները»: Public Eye-ի հետաքննությունը նաև էթիկական մտահոգություններ է առաջացրել սննդի հսկայի առևտրային պրակտիկայի վերաբերյալ: Պարզվել է, որ մի շարք երկրներում բազմազգ կորպորացիան օգտագործում է սոցիալական ցանցերն ու ինֆլյուենսերներին՝ «իր արտադրանքի նկատմամբ ծնողների վստահությունը շահելու համար»։ Սիդնեյի համալսարանի ավագ գիտաշխատող Ֆիլիպ Բեյքերը ասում է, որ ընկերությունը հույսը դնում է հավատարիմ փորձագետների վրա՝ սպառողների հավատարմությունն «օրորոցից մինչև գերեզման» կառուցելու համար:

Մինչդեռ Nestlé-ն գիտի, որ շաքարը վնասակար է երեխաների համար։ «Խորհուրդ չի տրվում երեխայի համար սնունդ պատրաստելիս շաքարավազ ավելացնել կամ նրան քաղցր ըմպելիքներ առաջարկել», - ասվում է ծնողների համար ընկերության կայքի ֆրանսերեն տարբերակում՝ Baby & Me-ում:

Կրծքի կաթը յուրաքանչյուր երեխայի համար իդեալական և բնական սնունդ է, և ԱՀԿ-ն խորհուրդ է տալիս մինչև 6 ամսական բացառապես կրծքով կերակրել: Nestlé-ն հետևում է ԱՀԿ ուղեցույցներին և, հետևաբար, չի գովազդում մինչև վեց ամսական երեխաների համար նախատեսված ապրանքները»,- ահա ևս մեկ մեջբերում նույն կայքից։ Խոսքը վերաբերում է նորածիններին սննդամթերքի վաճառքի՝ ԱՀԿ արգելքին։ Սակայն աշխարհի այլ մասերում Nestlé-ն օգտագործում է օրինական բացթողումներ՝ ակտիվորեն խթանելու կրծքի կաթի փոխարինիչները, ասում են հետաքննության հեղինակները:

Հետևեք NEWS.am Medicine-ին Facebook-ում և Twitter-ում


  • Այս թեմայով
 
  • Տեսանյութեր
 
 
  • Իրադարձությունների օրացույց
 
 
  • Արխիվ
 
  • Ամենաընթերցվածը

ամիս

շաբաթ

օր

 
  • Հետեվեք մեզ Ֆեյսբուքում
 
  • Հարցում
Տեղյա՞կ եք արդյոք, որ 2027թ.–ից ՀՀ բոլոր քաղաքացիների համար պարտադիր է դառնալու բժշկական ապահովագրությունը
Տեղյակ եմ եւ կողմ եմ
Տեղյակ եմ եւ դեմ եմ
Տեղյակ եմ, դեռեւս չեմ կողմնորոշվում
Տեղյակ չեմ, բայց սկզբունքորեն կողմ եմ
Տեղյակ չեմ, բայց սկզբունքորեն դեմ եմ
Ինձ համար միեւնույն է